Regulamin konkursu “Potyczki Młodych Adminów” 2020
Konkurs
Potyczki Młodych Adminów jest konkursem z zakresu administrowania
systemami operacyjnymi klasy enterprise (między innymi SUSE Linux
Enterprise) oraz zagadnienia zarządzania projektami,
konteneryzacją usług i szeregiem innych zagadnień
administracyjnych spotykanych w obecnym świecie. Konkurs po raz
pierwszy odbył się w roku 2014 pod wpływem inicjatywy środowiska
zawodowego. Konkurs jest przeprowadzany raz w roku.
Organizatorami
Konkursu Potyczki Młodych Adminów, zwanego dalej Konkursem, są:
SUSE Polska, On-Line Education, Zespół Szkół Licealnych i
Technicznych nr 1 w Warszawie. Nad przebiegiem Konkursu czuwa
Komitet Organizacyjny Konkursu, zwany dalej Komitetem
Organizacyjnym, powołany przez organizatorów. W VII edycji
konkursu partnerem technicznym jest Microsoft udostępniający
platformę Azure oraz firma EntropyGuru odpowiedzialna za obsługę
techniczną Azure
Celem
konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia zgodnego z dobrą
praktyką administrowania serwerami i sieciami komputerowymi oraz
popularyzacja posługiwania się technologiami z nim związanymi. W
edycji VII
dodatkowym celem konkursu będzie propagowanie technologii
chmurowej.
Na
każdym etapie konkursu dwuosobowe zespoły rozwiązują praktyczne
zadania. Rozwiązanie polega na dokładnym wykonaniu zadania, na
etapach kwalifikacji on-line poprawność rozwiązania zadań
sprawdza automatyczny system sprawdzający, na etapie finału każda
z konfiguracji komputerów sprawdzana jest indywidualnie przez
zespoły techniczne wyznaczone przez organizatorów
Konkurs
jest przeprowadzany w trzech etapach:
I
etap – wewnątrzszkolny – szkoła sama decyduje kogo ma
dopuścić do kwalifikacji ogólnopolskich, szkoła może zgłosić
maksymalnie 3 zespoły do etapu ogólnopolskiego
II
etap – ogólnopolski – zespoły zgłoszone przez szkoły biorą
udział w potyczkach ogólnokrajowych, etap ten jest przeprowadzany
on-line. 10 najlepszych zespołów przechodzi do etapu finałowego
przy czym z jednej szkoły do etapu finałowego dostaje się tylko
jeden zespół.
III
etap – Finał Konkursu: etap przeprowadzany on-line. Dodatkowe
zadania finałowe będą zespoły rozwiązywać w przeciągu
tygodnia poprzedzającego finał na platformie Azure
Zakres
materiału obowiązujący na poszczególnych etapach znajduje się w
zakładce zakres materiału konkursu
Szkoła
biorąca udział w Konkursie w kategorii „Konfiguracja i
administrowanie linuksowymi serwerowymi systemami operacyjnymi”
odpowiada za wyłonienie i zgłoszenie zespołów do Konkursu oraz
odpowiednie (zgodne z podanymi przez organizatorów warunkami
technicznymi) przygotowanie stanowisk do II etapu Konkursu.
Nauczyciel -opiekun konkursu odpowiada za właściwy przebieg
wszystkich etapów konkursu, a zwłaszcza za samodzielną pracę
zespołów uczniów.
W każdej pracowni komputerowej, w której
odbywa się wszystkie etapy konkursu, nad jego prawidłowym
przebiegiem czuwa co najmniej jeden nauczyciel.
W
II etapie Konkursu każdy zespół składający się z maksymalnie
dwóch osób poznaje treść zadań konkursowych dopiero w momencie
rozpoczęcia zawodów oraz rozwiązuje zadania samodzielnie. W
czasie trwania II etapu wolno korzystać z innego oprogramowania niż
oprogramowanie konkursowe np. materiały dostępne na
stronie http://oedu.pll lub
materiały dostępne w sieci Internet. Nie wolno porozumiewać się
między zespołami w żaden sposób – ani bezpośrednio ani za
pomocą technicznych środków łączności takich, jak poczta
elektroniczna, czaty czy telefon komórkowy. Dopuszcza się
wyłącznie komunikację w obrębie zespołu biorącego udział w
konkursie.
Termin
etapu II Konkursu powinny być podane do publicznej wiadomości
najpóźniej miesiąc przed terminem zakończenia zgłaszania
udziału w Konkursie
Wyniki
II etapu zostaną ogłoszone najpóźniej w ciągu jednego tygodnia
po jego zakończeniu.
Etap
III odbędzie się on-line. Zespoły pracują w środowisku chmury
Azure.
Wyniki
etapu finałowego ogłaszane są zaraz po sprawdzeniu systemów
konkursowych w dniu przeprowadzenia etapu finałowego.
Wyniki
etapów są publikowane na stronach www Konkursu oraz rozsyłane
zainteresowanym pocztą elektroniczną.
Komitet
Organizacyjny przed ogłoszeniem wyników Konkursu ma prawo do
dyskwalifikacji tych uczniów, których wyniki wskazują, że
zadania zostały wykonane niesamodzielnie.
Do
zadań Komitetu Organizacyjnego należy:
przygotowanie
zadań konkursowych
przygotowanie
środowisk egzaminacyjnych na wszystkich etapach
opracowanie
oraz publikacja wyników poszczególnych etapów Konkursu
Wszelkie
sprawy nieobjęte niniejszym Regulaminem rozstrzyga Komitet
Organizacyjny.
KONTAKT
pma_info[at]tm1.edu.pl - adres ogólny całego konkursu
pma_linux[at]tm1.edu.pl - adres konkurencji linuksowej